Kā notiek bērna attīstība un kā viņš mācās?

Cilvēka attīstība ir ļoti sarežģīts process un tas arī ir ilgs process, jo ir nepieciešams ilgs laiks, lai smadzenes attīstītos un uzņemto informāciju apstrādātu, bet līdz cilvēks ir pieaudzis un var sākt pats par sevi kritiski domāt un patvaļīgi pieņemt lēmumus ir vajadzīgi vismaz 20 gadi, kuru laikā tad bērns ir jāaudzina vecākiem.

Bet kā tad notiek šī attīstība un kādas lietas tad mums saviem bērniem būtu jāmāca?

Bērna attīstība pamatā notiek diezgan lēni pirmo dzīves gadu bērns tikai mācās saprast kā kontrolēt savu ķermeni un tikai pēc tam sāk uzņemt informāciju no apkārtējās vides, tāpēc līdz 1 vai 2 gadu vecumam bērnam iemācīt kaut ko būs ļoti pagrūti un tikai pēc šī vecuma lēnām varētu sākt sniegt informāciju to pareizi strukturējot. Parasti visi domā, ka bērnam jāļauj pašam viss mācīties un viņam nav iespējams neko iemācīt, tāpēc vecāki arī parasti piesēdina viņu pie televīzijas un sūta skolā. Bet patiesībā vajadzētu bērnam visu laiku mācīt jaunas lietas, sniedzot jaunu informāciju un pamācot, kā labāk darīt lietas. Tas savukārt prasa lielus laika un enerģijas resursus no vecāka, tāpēc arī bērnus vajadzētu taisīt tikai tad, kad vecāki ir pietiekoši paši izauguši un ir tikuši galā ar savām vēlmēm un vajadzībām, kā arī ar savu raksturu, lai varētu pārvarēt negulētas naktis, dažādas problēmas un to visu darīt mierīgi bez strīdiem un bez bļaušanas.

Bērniem jau no bērnības būtu jāmāca dažādas lietas sākot ar zinātni, finansēm, kredītiem un citām pieaugušā dzīvei nepieciešamam lietām, kuras nākotnē viņam vajadzēs saprast lai spētu pilnvērtīgi dzīvot. Tieši tāpēc vecākiem pašiem ir jābūt ļoti izglītotiem un visu laiku jālasa un jāmeklē informācija par daudz un dažādām lietām, lai tad pēc tam šo informāciju varētu sniegt savām atvasēm kad viņām tā interesē, vai arī kad būtu noderīga.

Pamatā jau bērni paši ir zināt kāri un tādi jautājumi, kā “kāpēc?”, “kā?” un “kur?” ir vieni no visvairāk izmantotākajiem jautājumiem. Šos jautājumus uzdodot bērns var mēģināt izprast pasauli sev apkārt un, ja vecāks ir izglītots viņš var uzdot viņam visus šos jautājumus un iegūt konstruktīvas atbildes un, ja vecāks nespēj atbildēt uz šo jautājumu, tad viņam vajadzētu pameklēt atbildi un pēc tam to bērna pasniegt, vai arī teikt, ka nezina, bet bērns pats var mēģināt to uzzināt. Bērni ir kā informācijas uzsūkšanas sūkļi un viss, ko viņi dzird un redz paliek viņiem atmiņā un veido viņu personalitāti, tāpēc arī visu laiku vecākiem ir jādomā, ko viņi saka un par ko runā, kā arī ir jāizturas mierīgi un bez bļaušanas, jo pretējā gadījumā visi šie ļaunie ieradumi tiks nodoti arī šīm atvasēm.